Hubněte bez zbytečného trápení.



Neomezujte stravu !  je to zbytečné.
Je jedno, zda hladovíte, držíte dělenou stravu, nebo jíte pouze zeleninu , přinese to pouze krátkodobý výsledek. Diety nejsou řešením váhových problémů a když tak, tak jen na krátkou dobu.
Tyto diety jsou založeny na omezení množství kalorií, se kterým je však spojen i úbytek živin, tělu chybí důležité látky.
Jakmile diety skončíte ( to bývá většinou z důvodu hladu, nervozity či ohrožení zdraví ), tělo si okamžitě začne budovat "zásoby", aby se připravilo na případné další diety. Důsledkem je zpomalení metabolismu a pak přibíráte i po miniaturních dávkách!

Několik rad pro efektivní snížení Vaší váhy:

  • - Snídaně je nutná
  • - Odstup mezi jídly 2,5 h - 3 h
  • - Maximální odstup mezi jídly 4 h
  • - U velkých hlavních jídel vždy půl porce nechat - nedojídat za každou cenu.
  • - Sacharidy do 15 - 16 h
  • - Přes den 6 - 8 malých porcí
  • - Po 18 h jen bílkoviny a zeleninu, sacharidy velmi zřídka
  • - Pitný režim  2,5 - 4 litry
  • - Nehladovět
  • - Je-li chuť na kalorickou bombu ( čokoláda, slanina, šlehačka) - dát si ji na snídani

Denní plán ideálního hubnutí :
SNÍDANĚ: 7 - 10 hod. do 1000 kj - 250 kcal
SVAČINA: 10 - 12 hod.do 400 kj - 100 kcal
OBĚD:12 - 14 nod. do 1000 kj - 250 kcal
SVAČINA: 15 - 17-hod. do 400 kj - 100 kcal
II. SVAČINA: 17 - 18 hod. do 400 kj - 100 kcal  ( není nutná )
VEČEŘE: 19 -20 hod. do 800 kj - 200 kcal
II.VEČEŘE: 20-21 hod. do 400 kj - 100 kcal  ( není nutná )
Optimální pitný režim:



Důležité: PITNÝ REŽIM !!! Podle našich zkušeností je to nejčastější příčina neúspěchu!
Dostatek tekutin zajišťuje dobrou funkci trávicího a vylučovacího systému - což se projeví i na zdravějším vzhledu kůže.
Při kontrolovaném příjmu 2 - 3 litru tekutin denně lze po každé proceduře očekávat velmi znatelné úbytky na objemu (několik centimetrů).
Pokud se tedy výsledky po prvních pěti procedurách nedostaví, pátrejte, zda opravdu dodržujete pitný režim.
VZPOMEŇTE SI NA NÁS A KAŽDOU HODINU VYPIJTE 2 dcl VODY BEZ BUBLINEK.

Nejčastější dotazy o hubnutí :

Sladkosti :
Pokud opravdu potřebujete občas zahřešit, nemusíte čokolády, oplatky nebo dorty. Zbytečný cukr a tuk můžeme nahradit "zdravým mlsáním". Můžete střídat musli tyčinky i s čokoládou či jogurtem, chlebíčky tzv. polystyreny, medovo - sezamové tyčinky, popcorn bez tuku, nízkotučný pudink, tvarohové deserty, ovocné koktejly z odstředěného mléka, kukuřičné lupínky, chipsy bez tuku…

Alkohol :
Rozhodně nepít tvrdý alkohol či sladké likéry. Dovoleno a dokonce doporučováno dát si dvojku suchého bílého. Pokud totiž ten den sníte minimální množství tuku, bílé víno podpoří spalování a zabraňuje ukládání tuků.

Sacharidy :
Tmavé pečivo, těstoviny (nejlépe z tmavé mouky), rýže (nejlépe natural), brambory, luštěniny, cereální sušenky, i piškoty, popcorn bez tuku, ovoce vyvarujte se: bílé mouce, bílému cukru a produktů z nich (koláče, rohlíky, oplatky, koblihy…)

Bílkoviny :
Nízkotučné mléčné výrobky (jogurt, tvaroh, sýry do 30% tuku v sušině, mléko…), maso (pro pestrost jídelníčku a dostatek živin doporučuji jíst všechny druhy masa, ale jen libové - neomezujte se jen na kuřecí maso), vejce, ryby. vyvarujte se: tučným mlékárenským výrobkům, živočišným tukům, uzeninám, tlustému masu.

Častěji a v menších dávkách :

Nejideálnější je jíst 6 -8 menších porcí jídla přes den. Mezi jednotlivými jídly se nechávejte pauzu 2,5 - 3 hodiny.Sacharidová jídla do odpoledne (15 - 16 hod). V podvečer jezte bílkoviny a zeleninu. Vybírejte si nízkotučné varianty pokrmů (ale nezapomeňte, že alespoň trochu tuku naše tělo ke své funkci nezbytně potřebuje), pijte denně minimálně 3 litry tekutin (neperlivé minerálky, neslazené ovocné či bylinné čaje)

Pořád různé diety a přesto nehubnu :

Jezte často po malých dávkách… Mnoho žen, které se rozhodnou zhubnout přestanou jíst, což je ta největší hloupost - zapříčiní tím zpomalení metabolismu a pak přibírají i po miniaturních dávkách jídla. Ze začátku většinou zhubnete pár kil, jedná se však o ztrátu vody nikoli tuku. Takový stravovací režim samozřejmě nejde vydržet dlouho. Dříve nebo později se najíte a po tak dlouhém hladovění se pořádně přejíte. Samozřejmě bohužel žena opět přibere ztracená kila a obvykle i něco na víc. A to je právě ten známý JOJO efekt.
20.07.2007 11:03:41
Tomáš Dvořák
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one